fredag 5 oktober 2012

Inget nytt

Min ägglossning borde ha kommit för en vecka sedan, men hittills har jag inte fått något positivt ägglossningtest. Tror egentligen att jag har missat stegringen, men fortsätter att ta test för säkerhets skull. De är så dyra, bara! Många köper billiga test på nätet, men jag brukar köpa Apotekets test. Jag tycker det är så  krångligt med test då man måste kissa i en behållare först. På Apotekets kissar man direkt på stickan. Jag har använt RFSL:s test, och då måste man använda behållare. Jag är inte säker på hur nättesterna fungerar, men de ser precis likadana ut som RFSL:s, och RFSL:s test är också 70 kr billigare än Apotekets. Jag gillar som sagt inte denna typ. Sist slutade det med att jag spillde ut en mugg med kiss på min svärmors badrumsmatta. Ganska äckligt och pinsamt. I och för sig  handlar kanske denna incident mer om att jag är klumpig, kanske är det inte testets fel.

 Dessutom står det på RFSL:s instruktioner att man måste ta testet mellan kl 10-20, och att man inte får ha druckit för mycket innan, eller kissat typ två timmar innan. Det blir superkrångligt att hålla reda på. Nu misstänker jag dock att det har gjort att jag har missat denna månads LH-stegring. I tisdags gick jag upp väldigt tidigt och det kom ganska lite kiss på stickan. Testet reagerade snabbt, men teststrecket nådde aldrig riktigt samma styrka som kontrollstrecket. Jag misstänker att om jag hade gått upp ett par timmar senare, hade testet varit positivt. Och jag, mitt dumma nöt, tog inget test senare på dagen heller. Nu måste jag fortsätta testa. Har några stycken kvar, sen ger jag nog upp för den här månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar